Lillåstugan

Stadsnära naturupplevelser för alla åldrar

Sedan 1 maj 2020 hyr vi Lillåstugan av Vänersborgs kommun. Den ligger bra till mellan Vargön och Vänersborg och nås till fots, per cykel eller med buss. Några p-platser finns för bilburna.

Det gamla torpet räddades från rivning år 1977 och användes flitigt fram till cirka 2010 av Fältbiologerna, Naturskyddsföreningens ungdomsorganisation. Nu tar vi vid och ser fram emot spännande aktiviteter i området kring Lillån för både medlemmar och andra naturintresserade. Håll utkik efter våra aktiviteter på startsidan här på vår hemsida eller vår Facebooksida.

Vill du vara med i stuggruppen?

Vi har nyligen bildat en ”stuggrupp” som är delaktig stugans underhåll och medverkar i våra aktiviteter kring Lillån. Vill du vara med i gruppen, eller vill veta mer? Hör av dig till styrelsens sekreterare, tillika gruppens sammankallande, Lave Thorell på tel 076-220 32 50 eller mejl.

20200501_Lillåstugan_Önafors

Hitta till Lillåstugan i Vänersborg

Du hittar Lillåstugan på Bruksvägen 18 (gamla vägen till Vargön) som går från Bloms kiosk/Bruks pizzeria vid Gropbrovägen (längst österut mot Vargön).

Med kollektivtrafik åker du Buss 65 (mot Restad gård) hållplats Mariedalsskolan eller buss 62 (riktning mot Nordkroken) hållplats Gropbrovägen.

Öppna karta