Fira Earth Hour med oss på gågatan kl.11-14 och i Plantaget 24 mars kl 19.30 – 21.30

Under Earth Hour kan du även förinlämna kläder till oss i Naturskyddsföreningen!

Det är ju snart dags för den Stora Klädbytardagen och vi finns på plats kl. 19.30-21.30 i Plantaget i Vänersborg och tar emot de kläder du vill byta. Affisch_EarthHour_2018

Du får lämna in hur många hela och rena kläder  du vill, men får högst 5 stycken klädkuponger per person att byta till andra kläder på vår klädbytardag 14 april i Fridaskolan.

Tänk på att någon annan person ska vilja bära dina kläder, så se till att de är hela och rena.

Tack för att du vill hjälpa till och minska miljöpåverkan och vattenförbrukningen genom att förlänga livet på dina kläder!

Vi finns även i gågatekrysset i Vänersborg lördag 24 mars kl 11.00 till 14.00

Då tar vi också emot kläder, och syns tillsammans med föreningen Bilpool i Väst som är där för att informera om klimatsmart resande med bilpool i stället för egen ägd bil.