Naturskyddsföreningen Vänersborg

Naturskyddsföreningen Vänersborg bildades 1963 och har för närvarande drygt 800 medlemmar. Vår verksamhet innebär bland annat att skapa aktiviteter som bygger upp kunskap och engagemang för att vårda och skydda vår lokala miljö och natur.

Sedan 1992 arrenderar föreningen torpet Grinnsjö på Hunneberg tillsammans med föreningarna i Trollhättan och Grästorp. Vid Grinnsjö pågår ett omfattande arbete med att återställa det gamla ängslandskapet. Vi anordnar regelbundet aktiviteter vid torpet som lockar ett stort antal besökare, bland annat Ängens Dag med slåttergille i början av augusti. Här finns mer information om Grinnsjötorpet.

Vad vill DU att föreningen ska göra?

Det är våra medlemmar som ÄR föreningen, så hör gärna av dig till oss om du har synpunkter på vår verksamhet eller tips & idéer om vad du själv skulle vilja engagera dig i. Ring någon av oss i styrelsen eller mejla till föreningen.

Här kan du läsa mer om våra temagrupper och aktuella aktiviteter samt eventuella uppdateringar i programmet kan du alltid se här på hemsidan.

Våra verksamhetsberättelser

Här kan du läsa mer om vad vi har haft för aktiviteter de senaste åren.

Verksamhetsberättelse_2018

Verksamhetsberättelse 2017