Författarföreläsning i Vargön lördag 24 oktober kl 12.00

Föredrag med Justine Lagache som skrivit boken Naturligtvis! – årets bok i föreningen 2019

Naturskyddsföreningen Vänersborg är medarrangör till det här föredraget, som är en del av Västra Götalands Hållbarhetsfestival och Vänersborgs kommuns Kulturvecka. Det är kostnadsfritt och Corona-säkrat, obligatorisk föranmälan.

Föredraget handlar om hur du kan göra skillnad för den biologiska mångfalden i din egen trädgård. En nog så viktig insats i och med att allt fler arter trängs undan av vårt hårda utnyttjande av naturen.

Vänersborgskretsen finns representerad utanför föreläsningssalen, och berättar om sina kommande aktiviteter och olika temagrupper.

Plats: Hörsalen bredvid Vargöns bibliotek, i Arena Fyrkanten

Tid: 12.00 – 13.30

Föranmälan: Ring biblioteket i Vargön 0521 – 72 23 55 eller Vänersborg 0521 – 72 14 11

OBS! Har du inte möjlighet att delta på plats kommer föredraget att livesändas via Studiefrämjandet Fyrbodals Facebooksida