Tryck på för att det ska bli mer eko i vegoprodukterna!

Visst tycker du att vegetariska produkter borde vara ekologiskt odlat/producerat också?

nygrodda små plantorVi tycker det är jättebra att det kommer fler vegetariska produkter i handeln som kan ersätta kött som livsmedel. Men vi nöjer oss inte med det. För den biologiska mångfalden, för jorden, för oss människor önskar vi oss ekologiska vegetariska produkter. Byt till eko.

Naturskyddsföreningen driver nu en kampanj för att öka andelen ekologiskt på hyllorna i butikerna där vegetariska produkter säljs. Läs mera, och inte minst, skriv på kampanjen ”mer eko i vegohyllan” för att ge mera tryck på leverantörerna. Naturskyddsföreningen driver kampanjen riktad till de fem största leverantörerna av ”köttersättningsprodukter”.

Närbild på en vegetarisk burgare i mörkt bröd med ruccola och sås ovanpå.Käka din egen vegoburgare