Häng med till solcellsparken ”Kullen” i Katrineholm 6-7 maj

Det är Trollhättekretsen som arrangerar en tvådagars resa med buss och flera intressanta besök på väg till målet ETCs solcellspark ”Kullen” i Katrineholm söndag 7 maj.

Nedan kan du läsa delar av det gedigna programmet och här är Trollhättekretsens Facebookevenemang om resan.

Resa_solel_kullendag_etcel_170507

Kullen i Katrineholm. Bildkälla: etcel.se

Har du frågor kontaktar du Eira Högforsen, vice ordförande i Trollhättans Naturskyddsförening, på 070-950 41 33 eller via mejl till eira.hogforsen@vgregion.se.

Program och praktisk information

Programmet är preliminärt och tiderna kan ändras beroende på vädret för dagen eller andra omständigheter.

1 000 – 1 200 SEK beroende på boendealternativ och antal anmälningar.
Priset inkluderar bussresa, guidningar, inträde på Kullendagen och boende.
Mat/fika ingår inte.

Det krävs minst 20 – 25 bindande anmälningar för att resan ska genomföras.
Antalet är begränsat till cirka 30 personer och först till kvarn är principen som gäller.

Medlemskap i Naturskyddsföreningen är inget krav för att åka med på resan. Intresseanmälan tas emot från 1 februari och anmälan är bindande efter den 8 april.

Anmälan
Mejla till Eira Högforsen, eira.hogforsen@vgregion.se, och ange ”Solcellsresa i maj” så hör hon av sig angående betalning och annat praktiskt. Kom ihåg att ange ditt telefonnummer.

Program_Solcellsresan_maj2017_Trollhättan Vänersborg Naturskyddsföreningen

Om söndag 7 maj “Kullendagen”
Vi startar med en lugn morgon för egna lustar som att sova länge, ta ett dopp i sjön, en joggingtur eller promenad i de vackra omgivningarna. ”Sovmorgonen” beror på att ”Kullendagen” inte öppnar förrän klockan 12.00 men vi får komma in redan 11.00 så räkna ändå med att bussen avgår från boendet strax efter klockan 10.00.

På ”Kullendagen” erbjuds guidningar och föreläsningar. Tillfälle till samtal med arrangörerna och solcellsexperterna men räkna med att det kan vara mycket folk så se dagen mer som ett tillfälle för inspiration och nya idéer än konkreta beställningar och kontrakt. Små och stora solcellsprojekt – något för alla. Skapa en egen park och börja sälja el, bli självförsörjande i liten skala eller börja odla tomater året om.
Det första spadtaget har nu tagits för att sätta igång med byggandet av ett större växthus för ETC Tomat och Stefan Sundströms rödgröna röra.