Nu har vi börjat fågelmatningen

Naturskyddsföreningen har nu börjat med fågelmatningen vid Lillån för vintersäsongen 2021-2022.

Vi matar med ekologiskt foder från Slåttergubben. De skriver så här på sin hemsida

– Och något att äta för fåglarna på vintern. Ekologiskt såklart – eftersom vi bryr oss om fåglarna. Ekologiska fält är överbevisat mycket rikare på insekter och fåglar. Men det viktigaste är att komma ihåg att det fåglarna mest behöver är rik tillgång på insekter, livsmiljöer och naturliga boplatser. I Sverige, och länder de flyttar igenom och övervintrar i. De har klarat sig i alla år utan jordnötter, solrosfrön, talgbollar mm på vintern. Det här är något vi gör för vår egen skull – för att det är trevligt.”

De säger också mycket mera på sin hemsida, läs på https://www.slattergubben.se/.

Lillåstugan_profilfotoKB_2021-07-08_Vänersborg

Välkommen till Lillåstugan! Bruksvägen 18 mellan Vänersborg och Vargön.

Om Lillåstugan läser du på en av de andra sidorna hos Naturskyddsföreningen Vänersborg. Välkommen dit och hälsa på, torsdag eftermiddag-tidig kväll är störst chans att träffa andra medlemmar och vara lite sociala.