Ljusmanifestation för miljöförsvarare 10 december i Vänersborg

Den 10:e december är alltid internationella dagen för de mänskliga rättigheterna. I år anordnar Naturskyddsföreningen Vänersborg tillsammans med Fridays For Future Vänersborg en ljusmanifestation för att belysa situationen för människor runt om i världen som försöker skydda miljö och natur.

Tid: kl 15:00-17:00

Plats: i Gågatekrysset i Vänersborg, korsningen Edsgatan – Sundsgatan.

Välkommen dit du också!
Tag gärna med egen ljuslykta, annars har vi ljus på plats. Vill du skriva ett plakat så går det också bra. Det går också bra att bara komma dit för att visa ditt stöd för miljöförsvarare som riskerar att utsättas för hot, våld, mord och förtryck i kampen för att skydda natur och miljö. Läs mer genom att klicka på bilden.

Om du inte kan komma men vill manifestera digitalt den 10 december kan du göra du så här:

– Tänd ett ljus!
– Ta en bild!
– Dela bilden på sociala medier
– Lägg till hashtaggen #Light4Defenders i ditt inlägg.

Mer tips vad du kan göra för att påverka och sätta ljuset på miljöförsvarare får du här på Naturskyddsföreningens rikswebb.

FFF_Vanersborg_gagatankrysset_Vänersborg

Fredagar vid gågatekrysset innebär klimatmanifestation med Fridays For Future Vänersborg. Häng med du också!