Nytt år, nya aktiviteter!

Programgruppen har snart spikat årets sommarprogram

I fredags hade Programgruppen möte om sommarprogrammet (mars – september) och nu är det i stort sett klart. Lite finslipning bara och så ska det ut till medlemmarna i början av mars. En nyhet för i år är att vi kommer att mejla ut programmet i pdf-format till de vi har mejladress till. Övriga (ungefär hälften av alla medlemmar) får pappersprogrammet i sin brevlåda som vanligt.

Men du får gärna anmäla din mejladress till medlemsregistret, så får föreningen pengar över till aktiviteter istället för att köpa papper och porto.
En annan fördel med att lämna sin mejladress till oss är att du får vårt månadsmejl som påminner om kommande månads aktiviteter!

Som vanligt kommer vi att ha pappersprogram utställda på vissa ställen i vår kommun, biblioteken bland annat. Dessutom finns programmet som pdf-fil här på vår hemsida (även tidigare års program), och som separata inlägg där vi lägger till mer information om aktiviteten.

Våra aktiviteter finns också som evenemang på vår Facebooksida. Där kan även du vara med och skapa innehållet. Gilla vår sida, dela med dig av dina bilder och upplevelser från våra aktiviteter, så får andra se vad vi gör. Bjud in dina Facebookvänner att gilla vår sida, så kan även de vara med och skapa innehållet tillsammans med oss.

Tänk på att vi gör fler aktiviteter än det som finns med i pappersprogrammet! Därför kan det vara bra att kika in på vår hemsida ibland, hänga med oss på Facebook eller se till att få våra månadsmejl.

Årsstämma den 14 mars för Naturskyddsföreningen Vänersborg

Vi söker nya styrelseledamöter!

En förening har alltid en årsstämma och det är medlemmarnas beslutande organ. Det är årsstämman som väljer representanter till övriga organ; styrelsen (verkställande), valberedningen (förberedande) och revisorer (bevaka/kontrollera). Alla dessa organ har till uppgift att se till föreningens bästa.

I år är det tre av våra sju styrelseledamöter som avslutar sitt uppdrag i styrelsen. Därför letar vi efter medlemmar som vill och kan delta på våra styrelsemöten (cirka fem per år). Är det du? Eller känner du någon som gillar föreningslivet så får du gärna tipsa om att vi söker folk.

Det går utmärkt att ringa eller mejla mig för att fråga om vad det innebär att vara med i styrelsen för Naturskyddsföreningen Vänersborg. Själv har jag bestämt mig för att vara ordförande ett år till. Jag har ju massor med tankar och idéer kvar som jag hoppas få förverkliga tillsammans med er medlemmar!

Januarihälsningar från

Kim Blomster