Aktiviteter

Är du intresserad av miljö- och naturfrågor och vill hjälpa till att sprida kunskap och inspiration för en hållbar framtid? Häng med i vår programgrupp och släppa loss din kreativitet!

Vi gör två program per år och har delat upp det i säsongerna sommar (mars-september) och vinter (september-mars). Programgruppen har kontakt med övriga temagrupper och får även in aktiviteter från andra aktiva medlemmar.

Vi vill gärna ha med kreativa och skaparsugna människor i Programgruppen – det är en merit om du kan officeprogrammen. Vill du veta mer och kanske prova på vad det innebär att arbeta i vår grupp? Skicka oss ett mejl med dina kontaktuppgifter så hör vi av oss  när vi har nästa programgruppsmöte, så kan du vara med!

/ Programgruppen

Medlemmar som skapar aktiviteter ska använda nedan mall för att anmäla det till föreningens Webbgrupp samt Studiefrämjandet Fyrbodal. Se instruktioner i mallen: MALL för anmälan om Programaktivitet

Program att ladda ner som pdf-dokument

Program Vänersborg vår-sommar 2024

Programblad höst 23 vinter 24

Programblad vår o sommar 2023

Programblad sept22-mars23

Programblad sommar2022_slutlig

Programblad okt21-mars22_slutlig

Programblad sommar 2021_slutlig

Programblad sept20-mars21_SLUTLIG

Programblad 2020_SLUTLIG

Program_2019-2020

Program_Sommar2019

Program_2018-2019_WEBB

Sommarprogram_2018_SLUTLIG

Program_HöstVinter_17-18_SLUTLIG

Program vår-sommar 2017

Program 2016-2017

Program sommaren 2016

Programmet vintern 2015-2016

Program i pappersformat

Från och med sommarprogrammet 2022 har styrelsen beslutat att inte längre skicka ut adresserade programblad till medlemmar utan e-postadress, på grund av kostnadsskäl. Programblad finns att hämta på olika ställen i Vänersborg, bland annat biblioteken, turistbyrån, Lillåstugan, Grinnsjötorp och vid föreningens aktiviteter.

Medlemmar med e-postadress i medlemsregistret får programmen i pdf-format i föreningens utskick.

Från och med sommaren 2021 finns våra aktiviteter endast i rikskalendern i högersidan på vår startsida. Åren 2017-2021 var aktiviteterna även inlägg på startsidan.
För åren 2015 och 2016 finns genomförda aktiviteter som separata sidor under menyvalet ”Om oss”.

2018-2021 skickades pappersprogram till de medlemmar som inte har någon mejladress i medlemsregistret.