Studiecirkel om att ordna klädbytardag 22 januari 2019

Vi söker volontärer till klädbytardagen 2019

handla_kladbytardagen_2018_webb

Vi börjar den 22 januari 2019 med en studiecirkel om hur man planerar och arrangerar en klädbytardag. Vi arrangerar klädbyte för tionde året i rad och vill göra lite mera. Vi vill bygga ut på temat fixa grejen/klädesplagget. Vi vill besöka Wargön innovation och kanske också hjälpa till att sortera kläder där för deras forskningsprojekt.  Vi vill ordna en modevisning av redesignade kläder, lagade kläder och inte minst, ordna en klädbytardag.

Vi kan börja redan nu med att planera och göra en quiz/tipspromenad om att fixa plagget/prylen. Vi söker personer som gillar allmänbildning och vill senare jobba bredare för föreningen med att framställa kanske flera tipspromenader framöver också.

Vi söker fler volontärer som tycker det är kul att göra något praktiskt för en smartare värld. För en jämställdare förening är vi särskilt glada om flera killar/män och nya svenskar vill vara med och och hjälpa till och bidra till en hållbar värld.

Mejla föreningen eller kontakta projektledare Britt-Mari Karlsson på tel 0521-67488 eller 070-269 74 88.